1 Μαΐου 2013

Στην Ιμβρο για Πάσχα έπειτα από 22 χρόνια ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος

Panhellenic Post - The Online Newspaper of Hellenism
http://PanhellenicPost.com

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος για πρώτη φορά έπειτα από 22 χρόνια δεν πρόκειται να χοροστατήσει στον εορτασμό του Πάσχα στο Φανάρι. Ο ηγέτης της Ορθοδοξίας βρίσκεται στη γενέτειρά του την Ιμβρο και πρόκειται να συμμετάσχει στις εκεί ιερές ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας.
«Νομίζω ότι δικαιούμαι να κάνω μια Μεγάλη Εβδομάδα και Ανάσταση στο νησί μου ως πρώτος Ιμβριος Πατριάρχης», δήλωσε σχετικά στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της Κύπρου και συνέχισε: «Ξέρετε πόσο αγαπώ την Ιμβρο και την κρατώ ως πολύτιμο θησαυρό μέσα στην ψυχή μου. Η Ιμβρος είναι ντυμένη στα ανθισμένα ρούχα της. Παντού υπάρχει πρασινάδα, στις βουνοκορφές, στους κάμπους, και πάρα πολλά λουλούδια και από τους φιλανθείς κατοίκους της, αλλά και αγριολούλουδα στη φύση. Σας θυμίζω ότι και πριν γίνω Πατριάρχης και αφότου έγινα Πατριάρχης προσπαθώ την Ανοιξη να βρίσκω λίγο χρόνο και να έρχομαι στο νησί και στο χωριό μου για να απολαύσω το τοπίο. Είναι κάτι το ιδιαίτερο, το ξεχωριστό με τις ακακίες, τα τριαντάφυλλα, τους κρίνους. Εγώ πάντα αγαπώ τη φύση. Νιώθω ότι βρίσκομαι σ’ ένα επίγειο παράδεισο».
Επίσης, θέλω τέτοιες μέρες με την παρουσία μου να ενισχύσω τους συμπατριώτες μου, όσους έμειναν εκεί και όσους θα έρθουν επ’ ευκαιρία των Αγίων Ημερών. Πριν γίνω Πατριάρχης ως Μητροπολίτης δεν θυμάμαι να είχα πάει τέτοιες μέρες στην Ιμβρο λόγω των καθηκόντων μου στην Κωνσταντινούπολη», απαντά. Τώρα, προσθέτει, χαίρομαι ακόμη περισσότερο, γιατί θα είναι μαζί και τα τρία αδέλφια μου, η Ζαχαρώ, ο Αντώνης και ο Νίκος, και θα γιορτάσουμε στο ανακαινισμένο πατρικό σπίτι».
Τέλος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είπε πως ένας ακόμα λόγος για την επίσκεψή του είναι η επαναλειτουργία του ελληνικού σχολείου στο χωριό του που είχε καεί από τους Τούρκους, αλλά πλέον έχει αποκατασταθεί πλήρως. «Εκεί έμαθα τα πρώτα μου γράμματα. Τώρα οι τάξεις περιμένουν τους μαθητές, τους οποίους και προσπαθούμε να βρούμε από οικογένειες Ιμβρίων της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών. Υπάρχουν αρκετές οικογένειες που εκδήλωσαν σχετικό ενδιαφέρον, και νομίζω ότι όταν τον Σεπτέμβριο με την άδεια των τουρκικών αρχών, αρχίσει η σχολική χρονιά, τα επόμενα χρόνια θα είναι καλύτερα».
Πηγή: iefimerida.gr